Neden SAP S/4HANA?

Neden SAP S/4HANA?

SAP S/4HANA’nın kullanımının gittikçe yaygınlaşması ve bu sayede şirketlerin dijital dönüşüm sürecine sunduğu katkıların her geçen gün daha fazla örnek üzerinden ölçülebilir olması özellikle hali hazırda kurumsal kaynak planlama uygulaması olarak SAP ECC kullanan şirketleri ECC ve S/4HANA arasındaki farkları daha net ve ayrıntılı biçimde görüp inceleme noktasına getirdi.

“Neden S/4HANA’yı seçmeliyiz?”, “ S/4HANA şirketimize SAP ECC’den farklı olarak neler sunuyor?” gibi sorular başta SAP ECC kullanan şirketler olmak üzere kurumsal kaynak planlama platformlarını SAP’ye taşıma aşamasında veya fikrinde olan pek çok şirketin ana gündeminde yer kapladı ve henüz dönüşüme başlamamış şirketler için kaplamaya da devam ediyor.

Bütünsel bir açıdan baktığımızda karşımıza çıkan ilk farklılık tanımlamalardan ve içerikten geliyor. SAP ECC, SAP Business Suit’in içerisinde yer alan kurumsal kaynak planlama uygulaması. Her ne kadar Business Suit’in tam merkezinde yer alıyor olsa da Business Suit SAP ECC dışında SRM, CRM, PLM gibi pek çok farklı çözümü de bünyesinde barındırıyor. SAP ECC, SAP HANA da dahil olmak üzere pek çok veri tabanı üzerinde çalışabiliyor. SAP S/4HANA ise yeni SAP Business Suit. Uygulamanın arka yüzü SAP HANA veri tabanı üzerinde çalışırken ön yüzü SAPUI5 teknolojisi ile geliştirilmiş SAP Fiori ekranları ile farklılaştırılıyor. Üç katmanlı olan bu sistemde veri tabanı katmanını SAP HANA oluştururken, uygulama katmanı olarak S/4HANA, sunum katmanı olarak ise SAP Fiori karşımıza çıkıyor. SAP Next Gen Business Suit olarak da geçen S/4HANA tüm bu yönleriyle, çıkış amacı ve kapsamı bir arada değerlendirildiğinde SAP ECC’den oldukça farklı bir konumda bulunuyor.

İkinci temel farklılık veri tabanı düzeyinde gözleniyor. SAP HANA, SAP ECC’nin arkasında koşabilen diğer veri tabanlarından farklı olarak, bellek içi teknoloji ile karşımıza çıkıyor. Bellek içi teknoloji veriyi diskler yerine ana bellekte depoladığı için veriye ulaşmak ciddi anlamda hızlanıyor ve de tüm fonksiyonlar ve raporlamalar eskiye oranla çok daha yüksek performansla kullanıcıya sunuluyor. Hızın artmasının çok önemli bir nedeni de SAP HANA’da tablo mantığının değişerek satır yerine sütun bazlı tabloların gelmiş olması, sütun bazlı tablolarla daha çok içeriğin daha az sayıda tablo ile yönetilebilmesi ve index, geçmiş, gruplama amaçlı ayrı tablolara ihtiyaç duyulmaması nedenleriyle tablo sayılarında görülen azalma. HANA ile satır bazlı tabloların kullanıldığı SAP ECC’ye kıyasla tablo sayıları dramatik oranda düşerken tablo yapıları da farklılaşıyor. Tablolardaki niteliksel ve niceliksel bu farklılaşma hızın yanı sıra veriyi sıkıştırma ve paralel işleme konularında da kolaylık  sağlıyor. OLTP ve OLAP  fonksiyonlarının bir arada kullanımı ile gerçek zamanlı raporlama ve kestirimsel analitikler işlemsel verilerinin tutulduğu sistem üzerinde gerçekleştirilebilir duruma geliyor.

Bir diğer çok önemli farklılıkSAP  Fiori ara yüzü ile tamamen değişen kullanıcı deneyimi. SAP ECC’de kullanılan GUI ekranları tamamen internet tabanlı ve görselliği ile ön planda olan Fiori ekranları ile yer değiştiriyor. Fiori ekranları üzerinden ECC’deki işlem kodlarına ulaşmak mümkün olduğu gibi Fiori kendi içinde her alanda binlerce hazır uygulama içeriyor. Aynı zamanda bir geliştirme platformu olan Fiori üzerinde javascript kodlama yapılarak şirketin spesifik ihtiyaçlarına uygun geliştirmeler hızlı bir şekilde yazılıp kullanıcıya sunulabiliyor. Fiori’nin en büyük artılarından biri mobil cihaz bağımsız olarak; masaüstü, tablet, telefon gibi tüm cihazlar üzerinden erişilebilir olması. Karmaşık ara yüzler Fiori ile basit ve mobil uyumlu ara yüzlere çevriliyor.

Son olarak iki çözümün iş süreçlerini ele alış biçimini gözden geçirdiğimizde ECC ve S/4HANA arasında ciddi farklılıklar olduğu göze çarpıyor. S/4HANA bir yandan altyapıyı ve önyüzleri dönüştürürken diğer yandan süreç içeriklerini de, değişen ihtiyaçlara en iyi cevap verecek şekilde sadeleştirerek dönüştürüyor.  MRP, Malzeme Defteri, Satış Fiyatlandırması, Kullanılabilirlik Kontrolü, Kredi Yönetimi, Depo Yönetimi gibi süreçler başta olmak üzere yeni içerik ve çehreleriyle bizi karşılayan pek çok finansal ve lojistik iş sürecinden bahsetmek mümkün.

Bu farklılıkları bir bütün olarak göz önüne aldığımızda tüm şirketler için S/4HANA tercihinin kaçınılmazlığı net bir biçimde ortaya çıkıyor, geriye sadece henüz dijital dönüşümünü başlatmamış şirketlerin kendilerine özel bir dijital dönüşüm yol haritası oluşturarak doğru zamanlama ve doğru ekip ile dönüşüm yolundaki ilk adımlarını atmaları kalıyor.

Yorum yok

Üzgünüm, yorum formu şu anda kapalı.