Çelik Motor – KIA

Çelik Motor – KIA, SAP Çözümleri ile Daha Doğru Bir Planlama ve Optimum Stok Yönetimi Sağlıyor

Projeye yatırım yapma ana nedenimiz mevsimsellik, satış trend değişimleri gibi etkileri kendi içerisinde etkin bir şekilde otomatik olarak değerlendirerek daha doğru bir planlama yapabilmek, daha doğru planlama ile optimum stok yönetimi ve bulunabilirliği maksimize etmekti. Proje toplam 6 ay süren tasarım, gerçekleştirme ve canlı hazırlık fazlarından sonra canlı kullanıma alındı.

Proje Hedefleri

  • Geçmiş müşteri talepleri doğrultusunda malzeme bazında gelecek taleplerin öngörüsünün yapılabilmesi
  • İstenilen hizmet seviyesini müşteri, malzeme, lokasyon ya da bunların birleşimi seviyesinde belirleyerek stok miktarlarının optimize edilmesi ve müşteri memnuniyetinin istenilen düzeye getirilmesi
  • Gerçek zamanlı verilerin analizinin grafikler ve tablolar ile gerçekleştirilebilmesi
  • Anlık verilerle planlama optimizasyonu sağlanması için gerekli simülasyon ortamının ve analizin sağlanması

Projede Kullanılan Ürün ve Çözümler

  • SAP SPP on HANA
  • SAP Lumira
  • $0/ Monthly
  • Projenin Sağladığı Faydalar
    • Proje öncesinde 2-3 gün süren haftalık plan çalışma periyodunun dakikalar mertebesine düşürülmesi
    • Planlama yapan kullanıcıların sonuçları analiz etmesinde kolaylıklar sağlanarak analiz süresinin azaltılması
    • Stok miktarlarının düşürülmesi
    • Hızlı bir simülasyon ortamı sağlanarak çeşitli senaryoların denenip en uygun çözümün kolaylıkla bulunması
    • SAP Lumira kullanılarak sağlanan grafik analizler ile istenilen durumun kolaylıkla analiz edilmesi ve karar alma sürecinin hızlanması
    • Yeni malzeme geldiğinde benzer malzemelerin geçmiş talep sayılarını analiz ederek yeni parçaya uygun bir satış öngörüsü sağlanması

Gelin bir sonraki başarı hikayemizi beraber yazalım

KIA Yedek Parça
Satınalma Yöneticisi

Firma ile İlgili Bilgiler

Anadolu Grubu’nun kurucuları Kamil Yazıcı ve İzzet Özilhan, 1960 yılında Çelik Motor’u kurmuş, kısa sürede Skoda ile geniş kitlelere ulaşılmıştır. Bu deneyim, 1985’te Çelik Motor bünyesine Lada markasının katılmasını sağlamış ve Lada 1989’dan itibaren 5 yıl boyunca Türkiye’de “en çok satan ithal otomobil” olmuştur. Çelik Motor’un ikinci büyük atılımı, 2001 yılında Asya otomotiv devi KIA ile yaptığı distribütörlük anlaşmasıdır. Çelik Motor, KIA olarak Galatasaray futbol takımı ve Anadolu Efes basketbol takımı kurumsal sponsorluğunu yapmaktadır. Yenilikçilik ve girişimciliğini artırarak yeni tüketici alanlarına açılan Çelik Motor, 2005 yılında Çelik Motor Filo Kiralama’yı kurmuş, 2016 yılında 30 bin araçlık parka ulaşmıştır. 2016 yılında tüm kiralama operasyonlarını Garenta çatısı altında birleştiren Çelik Motor; uzun dönem kiralamalarda GarentaPRO, kısa dönem kiralamalarda GarentaDAY markalarıyla sektöre yön vermektedir.

Sektör: Otomotiv

  • Neden SAP?

    • Şirkette uzun yıllardır SAP kullanımı
    • Entegrasyonun ve geliştirmelerin daha verimli olacağı kanısı

  • Neden Improva?

    • Aynı sektörde benzer proje yapmış olmalarının tecrübe ve deneyimi